#Carrière in a nutshell
Bij de start van mijn carrière in de reclamesector (Space, VVL BBDO) leerde ik de waarde kennen van duidelijke communicatietools (briefings, call sheets, planningen, analyses...), strakheid van deadlines en flexibiliteit in onverwachte situaties.
Met Sony Pictures Home Entertainment maakte ik de sprong naar “de andere kant”, de klanten-zijde, maar ook naar mijn grote liefde film. Hier werd ik marketeer, en leerde bruggenbouwen met het sales-team.
Bekwaamheid in het coördineren van events verwierf ik bij Studio 100 en Headlime (een dochterbedrijf van Deep Bridge). Bij die laatste zorgde ik regelmatig voor de praktische uitvoering van business pakketten en de organisatie van premières. Bij Studio 100 werkte ik voor uiteenlopende projecten samen met Vlerick Business School (Marketing) en KU Leuven (iMinds). Met gratis dagblad Metro belandde ik aan de media-kant van de communicatietafel. Waar ik ongelooflijk fier op ben is de Honorable Mention voor Metro START (carrière katern in Metro), uitgereikt door INMA (Global Media Awards). Ik was verantwoordelijk voor het bedenken en coördineren van deze native advertising formule, waarbij de noden van zowel lezers, adverteerders/rekruteerders en onze interne teams bediend werden. Bij creatief bureau Boondoggle ging ik aan de slag als freelance account director voor Defensie, Beobank en Trends.
Meer dan 15 jaar ervaring in de media-, creatieve, consumer products en evenementensector maakte me tot een creatieve generalist met out-of-the-box inzichten in communicatie, (digital) media, content marketing, native advertising en business development. Ik begrijp de verschillen en gevoeligheden tussen sales profielen, marketeers, redacteurs, creatieven en externe partners en weet hoe die te managen.