#Carrière in a nutshell

Bij de start van mijn carrière in de reclamesector als Media Planner (Space) en later Account Manager (VVL BBDO), leerde ik de waarde kennen van strategische communicatie tools (briefings, call sheets, planningen, analyses...), strakheid van deadlines en flexibiliteit in onverwachte situaties.

Met de overstap naar Sony Pictures Home Entertainment als Product Manager maakte ik de sprong naar “de andere kant”, nl. de kant van de klant. Hier werd ik marketeer, en leerde ik de noden van het sales team te begrijpen en te beantwoorden.

Bekwaamheid in het coördineren van events verwierf ik als Brand & Marketing Manager bij Studio 100 en later als Head of Marketing bij Headlime (een dochterbedrijf van Deep Bridge). Bij die laatste zorgde ik regelmatig voor de praktische uitvoering van business pakketten en de organisatie van premières. Bij Studio 100 werkte ik voor uiteenlopende projecten samen met Vlerick Business School (Marketing) en KU Leuven (iMinds).

Met gratis dagblad Metro belandde ik als Marketing Manager aan de media kant van de communicatietafel. Ik ben ongelooflijk fier op het ontvangen van de Honorable Mention for Best New Print Product voor Metro START (carrière- en vacaturekatern in Metro), uitgereikt door INMA (Global Media Awards). Ik was verantwoordelijk voor voor het bedenken en coördineren van deze native advertising formule, waarbij de noden van zowel lezers, adverteerders/rekruteerders en onze interne teams bediend werden.

Als freelance Marketing- en Communicatiespecialist ging ik bij agencies als Boondoggle, Strategie Agency, Havas Creative, Hotel Hungaria aan de slag voor klanten als Defensie, Trends, Beobank, Ferrero Rocher/Raffaello, Tic Tac, Nutella, Lotus Bakeries, Makro, Athora, Luminus, Côte d’Or, Tessenderlo...

Meer dan 15 jaar ervaring in de media-, creatieve, consumer products en evenementen sector maakte me tot een creatieve generalist met out-of-the-box inzichten in communicatie, (digital) media, content marketing, storytelling en business development.

Ik (h)erken de verschillen en gevoeligheden tussen sales profielen, marketeers, redacteurs, creatieven en externe partners en weet hoe die te managen.

Meer details te weten komen?